Boeken en publicaties

Overzicht van mijn boeken en publicaties

Boek: Project Management Office (PMO) als pop-up shop

Haal meer uit het tijdelijke project en programma PMO Een praktische handleiding voor o.a. projecten- en programma managers, PMO managers en (senior) medewerkers, PMO assistenten en projectsecretarissen.

  • Hoe krijg je snel en gestructureerd je tijdelijke projectenbureau up en running?
  • Wat kun je als PMO medewerker voor soort werkzaamheden doen?
  • Hoe ga je als PMO medewerker om met een project of programma manager?
  • Hoe kun je zorgeloos je tijdelijke PMO inrichten?

Deze vragen worden in dit boek beantwoord. Het gestructureerd inrichten van een PMO zorgt voor een vliegende start van het project. In dit boek worden praktische voorbeelden gegeven door moderne pop-up shops te zien als tijdelijke PMO’s. Korte opstart tijd, tijdelijke locatie in wisselende bezettingen en verschillende vormen van ondersteuning. Dit vraagt een draaiboek wat keer op keer gebruikt kan worden. Dit boek is een mogelijk scenario om tot een eigen pop-up PMO draaiboek en carrière te komen.

‘Project Management Office als pop-up shop’ (242 pagina’s, ISBN: 9789461939364) is onder andere te koop via Mijnmanagementboek.nl.

Prijs: € 39.50
Inclusief handige PMO intake checklist, templates en 15 takenoverzichten.

Enkele hoofdstukken (en online templates) zijn hier te verkrijgen: http://projectpmoboek.blogspot.nl/

Boek: The project management office (PMO) as a pop-up shop (English)

• What is needed to get better project results?
• How do you get your temporary project office up and running quickly and structured?
• What kind of activities can a PMO employee undertake?
• How do you deal with a project or programme manager as a PMO employee?
• How do you get more time for stakeholder management as a project manager?

These questions and more will be answered in this book.

This book is a possible scenario to get to your own pop-up PMO roadmap and career.

Sue Vowler (author of P3O): “The “Project Management Office as a pop up shop“ is a great analogy and perfectly describes the world of the temporary programme or project office. It fills the gaps in P3O, answering the “how do I do this?” question, and is a true practitioners guide to setting up, running and closing down temporary PMOs.”

Peter Taylor (author of Leading successful PMO’s and The lazy projectmanager): “The book provides many practical examples as well as tools and templates that readers can use at their will as they follow along the roadmap to PMO success.
More information on pmopopupbook.blogspot.nl

Pin It on Pinterest

Share This